Πέμπτη 24 Απριλίου 2008

Ποιητική γωνιά !

25η Μαρτίου

Μαρτίου εικοσιπέντε,
χαρούμενη διπλή γιορτή,
θρησκευτική και εθνική,
που τις γιορτάζουμε μαζί.

Σαν σήμερα εφάνη
στην Παναγιά μπροστά
Άγγελος Κυρίου απ’ το Θεό
το μήνυμα να φέρει
στην Κόρη, την αγνή,

πως θα γεννήσει το Χριστό,
το Σωτήρα, τον τρανό,
και τα γίνει η πλατυτέρα
κι όλου του κόσμου η Μητέρα.

Η Παναγιά ταράχτηκε
σαν τ’ άκουσε αυτά
κι ο Άγγελος της λέει:
«Μαρία, μη φοβού,
ο Κύριος μετά Σου»

Κι η πατρίδα μας γιορτάζει
τη γλυκιά της Λευτεριά.
Έσπασε πια τα δεσμά
που την είχανε δεμένη
τόσα χρόνια στη σκλαβιά.

Ευαγγελία Χρυσομάλλη.





Η Άνοιξη

Μας ήρθε πάλι η άνοιξη
συνώνυμη της νιότης,
του έρωτα, των λουλουδιών,
χαίρεται η ανθρωπότης.

Χοροί μελωδικών πουλιών
τον ερχομό της ψάλλουν
με κελαηδίσματα χαράς
τον Πλάστη τους δοξάζουν.

Μέσα στης νύχτας τη σιγή
ακούγεται το αηδόνι
και συμμετέχουν στη γιορτή,
ο Κούκος με τον Γκιώνη.

Η γη καινούργιο φόρεμα,
πολύχρωμο, έχει βάλει
κι ο ήλιος ήρθε λαμπερός
τη γη μας να ζεστάνει.

Οι άνθρωποι στην εξοχή,
πάνε να τη ζητήσουν
και με στεφάνια λουλουδιών
να την προϋπαντήσουν.

Μάης 2002
Γιάννης Π. Μαρίνος




Ποθητός Διάλογος

Μ’ ένα κοράκι θέλησα
διάλογο ν’ ανοίξω
και μου είπε πως τις σκέψεις μου
στο Κόσσοβο να ρίξω.

Μ’ έχει εμένα άδικα
η φύση τιμωρήσει
θα έπρεπε τον άνθρωπο
πρώτα να χει μαυρίσει.

Εγώ κοράκι άδικο
ποτέ μου δεν σκοτώνω
κι ούτε ποτέ τα νύχια μου
για βίτσιο δεν ματώνω.

Στου Κόσσοβου τα ερείπια
από ψηλά περνούσα
κι αυτά που είδαν τα μάτια μου
βαθιά μου απορούσα

Μου λέει ο γέρο κόρακας
δεν πρέπει να απορείς
κι αυτόν που λένε άνθρωπο
κράξτον αν μπορείς.

Εγώ την μόνη ασχήμια μου
στο χρώμα μου την έχω
σε ανθρώπινη όμως απονιά
εγώ δεν συμμετέχω.

Εχθές ψηλά στον ουρανό
κάτι πουλιά πετούσαν
πολλά αυγά ρίχνανε
που σπίτια γκρεμούσαν.

Λίγο κοντά σας ζύγωσα
είδα μέσα ανθρώπους
και τα αυγά που πέταγαν
κάνανε μεγάλους κρότους.

Με τρόμο προσπάθησα
να φτάσω στη φωλιά μου
μα τα αυγά σκοτώσανε
και τα μικρά πουλιά μου.

Άνθρωπε για το χρώμα μου
ποτέ να μη γελάσεις
γιατί ψυχή μου είναι λευκή
και δεν μπορείς να μοιάσεις.

Τελειώνοντας τον λόγο μας
του είπα να κινήσει
και μια ευχή για ομόνοια
στον κόσμο να σκορπίσει.

Κουτενίσιος

Δεν υπάρχουν σχόλια: